Digital transformation

Planlægge og implementere forandringsprocesser på en målrettet måde

Med adesso som din partner kan du klare den digitale transformation

Den digitale transformation medfører en bred vifte af forandringsprocesser, der skal tackles frontalt. Vi giver dig forskellige metoder, som du kan bruge til at løse højt prioriterede problemer i din virksomhed på en målrettet måde.

Interaktionsrum: AI – kognitiv køreplan

Sammen vil vi identificere kognitive tjenester til at understøtte dine forretningsprocesser og lokalisere værditilvækstpotentialet ved kunstig intelligens for din virksomhed. Software, AI og cloud-teknologier bliver i stigende grad forbundne i den digitaliserede detailverden. Derfor er det helt afgørende for forhandlerne at få indsigt i sammenhængen mellem processer, systemer og krav.

Dette involverer:

  • Overførsel af kognitive erfaringer til kundens situation.
  • Visioner og scenarier: Hvor er det muligt at bruge bestemte systemer?
  • Identificering af kognitive tjenester til at understøtte forretningsprocesser.
  • Tidlig opdagelse og lokalisering af værditilvækst potentiale for kunstig intelligens.
  • Befæstelse af 'scope', 'team set-up' og 'planlægning' visioner.

Vores interaktionsrum: AI er det rigtige metodiske værktøj til at identificere kognitive tjenester til at understøtte dine forretningsprocesser.

Digital Experience Lab "Workshop 4 Retail"

Detailhandlere skal forbedre deres kundeoplevelse, så kunderne bliver tilfredse kunder og forbliver som sådanne. Interne kerneprocesser skal samtidig optimeres, især i lyset af det stigende konkurrencepres. Derfor bør du få mest muligt ud af vores innovationsworkshop med en detailspecifik kunderejse og 'håndgribelige' udstillinger i Digital Experience Lab, når det kommer til brainstorming.

I tråd med detail-specifikke roller i din virksomhed, såsom butikschefer og butikssælgere, vil vi sammen skabe et kundespecifikt indblik i de opgaver og personas, der er involveret i disse roller, samt smertepunkter. Vi vil definere nye ideer og tilgange til at forbedre din kundeoplevelse og optimere dine interne kerneprocesser ved hjælp af kunderejsekortlægning.

Vores innovationsworkshop vil generere dristige ideer – med andre ord specifikke koncepter og innovative tilgange, der vil booste din kundeoplevelse. Disse ideer vil så danne udgangspunktet for efterfølgende hurtig/papir prototyping, samt yderligere scoping-stadier og oprettelsen af en MVP.


Interaktionsrum: Omfang

Vores interaktionsrum: Scope er det rigtige metodiske værktøj til at modellere dine processer, systemer og domæneobjekter. Vi reducerer kommunikationen til de vigtigste aspekter af dit projekt og fokuserer kun på det mest relevante indhold.

Vores interaktionsrum er det rigtige metodiske værktøj til at modellere dine processer, systemer og domæneobjekter.

Lær mere om interaktionsrummet

Digitalt værksted

Kundernes forventninger og krav ændrer sig hurtigt i den digitaliserede detailverden. Dette stiller virksomheder over for udfordringen med at skabe nye service- og salgstilbud til kunderne i stadig kortere cyklusser.

Det Digitale Værksted vil gøre dig i stand til at udvikle agile, prototypiske projektspecifikationer på ingen tid overhovedet, såvel som uden for din daglige IT-drift. Sammen med dig fastlægger vi faglige og tekniske specifikationer for en prototype. Fleksible teams betyder, at initiativer fra en bred vifte af fagområder kan implementeres.

IOT innovation workshop

Sammen med dig vil vi identificere og prioritere dit potentiale inden for områderne kerneprocesser og præsentation for kunden i IOT Innovation Workshop ved hjælp af IoT-løsninger. Vores IOT Innovation Workshop vil give dig mulighed for at sammensætte en omfattende viden om emnet, undersøge tekniske muligheder og virkelige eksempler fra detailsektoren og udvikle dine egne applikationer baseret på IoT-teknologier. Vi anbefaler at sammensætte et heterogent hold af deltagere til at generere en højere merværdi med løsningerne og inddrage forskellige perspektiver.

Vores eksperter vil støtte dig i at identificere og prioritere dit potentiale inden for områderne kerneprocesser og præsentation for kunden ved hjælp af IoT-løsninger.

Detaildagsorden 2025

Udvikling og operationalisering af fremtidsorienterede virksomheds- og divisionsstrategier for din virksomhed vil blive gennemført inden for rammerne af Retail Agenda 2025. Er enden i sigte for stationære detailbutikker, og vil vores indre byer snart ligge forladt? Og hvad med de nye teknologier, der skal understøtte fremtidens handel for både stationær og online detailhandel?

Virksomheder i detailsektoren, der står over for en usikker fremtid, har stillet disse spørgsmål. Derfor er den tidlige udvikling og operationalisering af fremtidsorienterede virksomheds- og divisionsstrategier, der tager hensyn til eksterne markedskræfter i sammenhæng med alle aspekter af din virksomhed, afgørende.

Sammen med dig vil vi undersøge eksterne markedskræfter, mens vi overvejer alle aspekter af din virksomhed. Kun ved at inddrage markedsdimensioner, dine kunder, konkurrenter, organisation, processer, teknologier, systemer og portefølje kan vi udvikle en strategi, der kan reagere på ændrede rammebetingelser.

Strategiudvikling består af følgende faser:

  • Udvikling af en vision og en strategisk målvision.
  • Placeringsbestemmelse: En potentiel analyse af din virksomheds styrker og svagheder.
  • En kløftanalyse og udledning af prioriterede indsatsområder.
  • Et grundlæggende koncept og køreplan.
  • Operationalisering af strategien
  • Kontrol og efterjusteringer.

Vores eksperter vil støtte dig i at udvikle og operationalisere fremtidsorienterede virksomheds- og divisionsstrategier.


Nogen spørgsmål?

Jeg er den, du skal tale med, hvis du vil diskutere, hvordan Purple Scout kan hjælpe dig bedst muligt med at vokse og udvikle dig i dine e-handelsbestræbelser. Bare udfyld kontaktformularen, så vender jeg tilbage til dig!

Kontakt

Gem denne side. Fjern denne side.