Med løsningen udfylder Edge Plexian et hul i markedet for loyalitetsløsninger, og der er et attraktivt marked med stort potentiale. For at kunne tilbyde den bedste service ønskede de, at løsningen skulle være skalerbar og teknisk moden. En række leverandører var involveret i udvælgelsesprocessen, men valget faldt på AWS's platform, hvor fordelene var mange; de tilbød en fleksibel og skalerbar løsning med stor modenhed i AWS ydelser i forhold til konkurrenterne, man fik også adgang til en række forskellige tekniske løsninger.
Udfordringen for Plexian var at holde omkostningerne nede samtidig med, at løsningen skulle være skalerbar og i forkant med det tekniske lykkedes dette ifølge Markus Bergkvist, Solutions Architect. Markus kom tidligt med i projektet og har hjulpet Plexian med at bygge videre på de API'er og den grundlæggende struktur, der allerede eksisterede, som Campaign Manager og Cashback Accounting. Markus har også udviklet back-end-systemet, der håndterer transaktioner og cashbacks.
”Vi har arbejdet meget agilt og har formået at holde udgifterne nede, der skal ikke indkøbes hardware, da alt er serverløst. Det er en stor fordel med AWS, og vi har været i stand til at vende hurtigt i løbet af projektet, når det har været nødvendigt, simpelthen enorm fleksibilitet”, fortsætter Markus Bergkvist, en af de 4 udviklere i projektet.